mar 10

Fra vinterøvelse til koselig helg på østlandet^^

Hei igjen!
På tide med en liten update 😉
Helga etter forrige blogginnlegg blei ei rolig helg på leir. Mandag 14. og Tirsdag 15. blei pakking og forberedelser til den store vinterøvelsen!

Vinterøvelse

Onsdag 16. til Onsdag 23. Februar var vi på vinterøvelse. Det var en god erfaring og veldig lærerikt. Jeg har siden sommeren tenkt at vinterøvelsen og mestringa sikkert blir knallharde ”hat-øvelser”. Det viste seg at vinterøvelsen skulle bli noe helt annet! Gå på carving fjellski med feller/stoff under skulle riktignok vise seg å bli som å lære å gå på ski på nytt, men ellers hadde vi knall vær og masse sol. Vi lærte å velge veier utenfor rasfarlig område, og søk etter personer tatt av skred. Jeg tror laget mitt fikk mest ut av øvelsen. Vår veileder lærte oss masse, sørga for gode forberedelsen før turen, og han tok oss med masse høydemeter for å gi oss erfaring med pulktrekk, og slå opp telt i sterk vind. Vi slo opp 10-duker i sterk vind på kun 5 minutter!! Og han lærte oss masse bra!

De fleste dagene bodde vi i lagstelt med multifuel (ovn) og masse varme. Litt stress å måtte smelte snø for å få vann men.. Vi hadde feltgudstjeneste med Lion og Smil sjokolader som kirkekaffe på Lørdagen. Natt til mandag gravde og overnatta i snøhule. Det var awsome! ^^ Første og to siste nettene var det 10-duker som gjaldt. Jo, også isbada vi! Det var også litt awsome^^

Som sagt masse bra vær, men likevel, nesten 30 minus om nettene, og masse masse vind og kaldt under langmarsen siste dagen! Men alt i alt trivdes jeg godt hele øvelsen! BC’en var awsome! (BC=Basj & Carry, altså doen vår. Dosete på stativ, med pose vi trer over.) Den blei gravd ned i huler under bakken, eller med snøvegger og presenning som tak. Vindstille og flott, levende lys og full pakke^^

Turen hjem etter nattmasjen var også awsome!

Turen på 4 timer føltes ut som gikk unna på 10 min! xD

Tilbake på leir gikk to neste dagene til å levere tilbake vintercamo, tørke telt og pusse utstyr..

Helga!

Fredag 25. februar bar det østover med buss sammen med Susanne^^

Susi hoppa av hos Sindre i Tønsberg, og mamma henta meg i Drammen med bilen min 😀

Jeg kjørte hjem, spiste litt pizza og tok en tur innom Svelvik siden Maria hadde bursdag^^ Der fikk jeg endelig se igjen en del kjentfolk 😉

Så kjørte jeg ut til Stabekk, og møtte Jonny og Line, som hadde med seg Henriette som hoppa over i min bil, og vi kjørte hjem og så film^^

Æhh.. så film.. jah.. Jeg sovna sånn hvert 10 sekund elns, men uansett x3

Filmen begynte å lagge, og uansett bare sovna jeg, så vi la oss utover natta 😉

Lørdagen så vi ferdig filmen, og dro ut for å treffa folk i Drammen 😀 Sindre, Susanne og Kristian 😉

Deretter ut til Svelvik for å møte folka der 😀

Søndagen tok vi det med ro, jeg og Henriette, stakk en tur til Jonny og Line i Drammen, før jeg dro sørover med Susanne^^

Sist uke

..var det vært allmenfag tre første dagene. Fikk igjen matteprøva^^ Fikk 5’er.. Greit nok fornøyd, selv om jeg forventa bedre av meg selv utfra prøva.. Torsdag og fredag: Grønne fag: Treningsledelse. Hatt en del teori, og lært om treningsledelse i styrke og div. Og hatt en runde nærkamp 😉 Blei ikke veldig støl noe sted.. Men litt støl overalt, seriøst OVERALT! Steder jeg ikke ante jeg kunne bli støl x3 Men tross alt.. ”Pain is just weakness that leaves the body” 😉

Fredag kveld var gikk jeg og 4 andre med sekk til Kiwi og tilbake, 8.5 km. Jeg gikk med 20 kg sekk. Bare for treningas skyld^^ Helga har ellers bare vært rolig avslapning, og en liten spasertur til Kjevikstranda 🙂

Den uka her har holdt vi volleyballturnering på mandagen! Det var awesome! Gikk med 300 vafler x3
Tirsdagen holdt vi gymtimer.. Laget mitt hadde temaet makkerstyrke med fokus på maksimal muskelvekst. Det var også siste vi gjorde i modulen «Treningsledelse» før eksamen på onsdag. Eksamen del 1 gikk bra! Del 2 fikk jeg ikke gjort skikkelig pga for liten tid.. Allmenfag i dag og i morra 😉

Da er det bare å glede seg til helga ;D
Preikast^^

11 kommentarer

1. Henriette sier:

Må si det tok litt tid før jeg så hvem som satt i bilen da Jonny sa han ikka gadd å ha meg der lengre xD var kjempekoselig
    å bare for å ha det sagt..isbading! høres sykt kaldt ut:O

2. Marie sier:

jeg tror virkelig ikke jeg hadde syns det var så fancy med sånn do x)
    men utenom det virker det jo ganske mye som om du har kost deg da rudolf, det er bra^^

3. Daniel sier:

Isbading var faktisk ike så ille som jeg hadde frykta^^
    Doen var chill Marie! Bare tenk på alternativene.. Helt åpent så vinden blåser fritt, og mørkt uten stearinlys, og sånn at alle som står i kø står og ser på at du driter.. I værstefall sitte med ræva over en kald stokk som vi av og til gjør på sommeren :p

4. Marie sier:

okey da, sånn sett.. men alikavell, foretrekker doen inne jeg x)

5. Daniel sier:

Doen inne er liksom ingen alternativ der ute 😛
    Men når vi kommer tilbake på leir.. da får vi virkelig føle porselenssyndromet.. Man kan ha gått lenge uten å drite, må heller ikke drite, også ser man porselenet og får akutt krampe i endetarmen og måå bare setta seg ned, og da tar mursteinane aldri slutt 😛

6. Marie sier:

….. nå blei det mye drittprating her x)
    men vetu hva? syns fremdeles du kunne kommet til porsgrunn når jeg var sørafor ;P

7. Daniel sier:

Jeg og x3

8. Marie sier:

vetu hva? vi sier det sånn, neste gang jeg kommer sørover så SKAL vi treffes, om du kommer innom eller om jeg kommer til deg er samma.. ellers går det jo et halvt år!